התאמת עדשות מולטיפוקל למשקפיים

  1. משקפי ביפוקל או מולטיפוקל
  2. התאמת מסגרת לעדשות מולטיפוקל קיימות
  3. קשיי התרגלות למשקפי מולטיפוקל?
  4. המחירים
  5. מחכים לכם – יצירת קשר

להסיר את המשקפיים, להרכיב, שוב להסיר ושוב להרכיב. אם אתם בני 40 ומעלה, או בעלי קושי במיקוד למרחקים משתנים, ייתכן מאד שאתם כבר מכירים את התרגולת, שהיא חלק משגרת החיים של אנשים רבים הזקוקים גם למשקפי קריאה וגם למשקפי ראייה.

את הפתרון לחוסר הנוחות הזה מספקות עדשות המולטיפוקל, הניתנות להתאמה כמעט לכל מסגרת משקפיים ומאפשרות לכל מרכיב משקפיים לראות היטב לכל המרחקים מבלי הצורך להסיר או להחליף את המשקפיים. כך שבמקום להשתמש בזוג אחד לראיה למרחק, השני לקריאה, והשלישי למחשב, משתמשים בזוג משקפיים עם עדשות מולטיפוקל בעלות מספר מוקדי ראייה לכל טווחי המרחקים.

משקפי מולטיפוקל


משקפי מולטיפוקאל הם משקפיים פופולאריים ביותר בעולם וגם בישראל, הנחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום המולטיפוקל, מבחינת האיכות, השימוש והמודעות הגבוהה של הלקוחות למוצר.

אך למרות זאת, ישנן מספר הנחות לגבי משקפי מולטיפוקל, המונעות מאנשים להתקדם אל משקפיים בעלות עדשות מולטיפוקל וליהנות משינוי משמעותי באיכות הראייה.

אם אחת ההנחות הנ"ל נשמעת לכם מוכרת – מומלץ להמשיך ולקרוא את המאמר הבא.

התאמת עדשות ביפוקל או מולטיפוקל?

"אם כבר יש לי משקפי ביפוקאל, אני לא זקוק למולטיפוקל" – האם זה נכון?

עדשות הביפוקאל מכילות שני אזורי ראייה – האחד מותאם לקריאה למרחק עד 40 ס"מ והשני לראייה למרחק מעל 2 מטר. ניתן לראות את ההפרדה בין שני האזורים בקו ההפרדה הבולט החוצה את העדשה.

שני הטווחים מספקים פתרון לקריאה וראייה למרחק, אך בין שני הטווחים הנ"ל לא ניתן לראות בביפוקל כלל, לא את מסך המחשב ולא את האנשים העומדים לידינו ומשוחחים עמנו.

מבנה עדשות המולטיפוקל מכיל מספר מוקדי ראייה שונים, המאפשר לראות  בבירור לכל המרחקים, כולל מרחק הביניים, והן בנויות בצורה אסתטית יותר ללא קו הפרדה בולט לעין.

התאמת עדשות מולטיפוקל למסגרות קיימות

|יש לי מסגרת שאני מאד אוהב. ובטח אי אפשר בכלל להתאים לה עדשות מולטיפוקאל| – זה משפט ותהייה שאנו שומעים מרבים.

משפט זה היה נכון אולי עם המצאת עדשות המולטיפוקאל, אבל כיום ניתן לבצע התאמת עדשות מולטיפוקל לרוב מסגרות המשקפיים, ללא צורך להתפשר על עיצוב או סגנון..

אתם יכולים לבחור כמעט כל מסגרת בכל סגנון, שיש בה את מינימום השטח האופטי הנדרש, ולבקש מהאופטומטריסט להתאים לכם סוגי עדשות מולטיפוקל.

הסתגלות לעדשות מולטיפוקל

"קשה מאד להתרגל לעדשות מולטיפוקל"

כמו לכל משקפיים, גם אל משקפי מולטיפוקל יש צורך להתרגל. ההפרעה המשמעותית ביותר בשימוש במשקפי מולטיפוקאל מורגשת כאשר מסתכלים לצדדים מבלי להזיז את הראש, והיא נגרמת בשל מספר מוקדי הראייה הרב שיש בעדשה.

עדשות משקפי מולטיפוקל

אך גם כאן, כמו בכל משקפיים, לאחר תקופה מסוימת המוח מתרגל למשקפיים ולומד באילו זוויות הראייה מתבצעת בצורה החדה והמדויקת ביותר, ומרגיל את הגוף לבחור את הזווית באופן אוטומטי  כך שהקושי אינו מורגש.

מחירים


מחירן של משקפיים בעלות עדשות מולטיפוקל משתנה, ויכול לנוע בין 1000 ₪ ועד 10.000 ₪. הגורמים המשפיעים על המחיר הם מספר התיקון הדרוש (ככל שהמספר גבוה יותר יש צורך ביותר חומר גלם לייצור העדשה), טכנולוגיית יצור העדשות, הציפוי הנבחר לעדשות, המסגרת הנבחרת וכמובן – החברה או המותג.

אך חשוב לזכור שרכישה של זוג אחד של משקפי מולטיפוקאל מתבצעת במקום רכישת שניים או שלושה זוגות משקפיים לטווחי ראייה שונים, כך שהן בעצם חוסכות במחיר, ובהמשך אף חוסכות החלפת משקפיים שונים.

מחפשים מידע מקצועי נוסף?
אל תהססו להיכנס למאמרים הבאים שלנו:

תסמינים ואבחון טיפול במחלת קרטוקונוס 

טיפול, גורמים וסיכונים – הכל אודות מחלת הגלאוקומה